Thursday, March 8, 2012

the barking dog

våra grannar har en villa och när de går till jobbet de lämnar sin hund ensam i sin trädgården. idén är bra, antar jag, hunden kan vara ute och leka och springa runt. Problemet är att han skäller ... non stop .. tills de kommer hem.

Jag har mitt sovrum och kontor mot deras trädgård så jag måste höra deras hund all day. jag försökte prata med grannarna och de säger att det är normalt och hunden bara "vaktar" ... men det är så irriterande ... och jag antar att hunden inte heller är glad eftersom han skäller och vill ha uppmärksamhet.
vad kan jag göra? prata med dem igen? spela in med min iphone dears skällande hund, kanske de tror att jag överdriver? finns det någon djurgrupp eller djurpolis man ringa?



our neighbors have a villa and when they go to work they leave their dog alone in their garden. the idea is nice, i guess, he can be outside and run around. the problem is he barks...non stop.. until they come home. 

i have my bedroom and office towards their garden so i have to hear their dog all daaay. i tried talking to them and they say it is normal and he is 'guarding' ... but it is so annoying... and i guess the dog is not happy either, since he barks for attention..

what can i do? talk to them again? record with phone their barking dog -maybe they think i am exaggerating? is there so animal group or animal police to involve?