Wednesday, April 18, 2012

Swedish food

Några tankar om mat ... Jag bor ju i Grekland och jag kan ha grekisk sallad, calamari, souvlaki etc varje dag. Men egentligen äter jag inte så mycket grekisk mat. Det skumma är att jag längtar super mycket svensk mat som jag gillade som barn. Thank god min mamma var här och tog med sig sånt jag har cravings for . Igår gjorde jag falukorv i ugn fylled med äpplen, ost, ketchup och senap (du kan också lägga tomatskivor). Hur gott som helst.


Some thoughts on food... I lived in Greece and I can have Greek salad, calamari, souvlaki etc every day. BUT actually I Don't eat very much Greek food. The weirdest thing happens, I crave some Swedish food I use to like as a kid. Thank god my mom was here and brought with her some special swedish stuff. Yesterday I made falukorv stuffed with apples, cheese, ketchup and mustard (you can also add tomato slices).