Tuesday, January 31, 2012

OMG

Denna blogg är alltid glad men nu är jag lite upprörd. Jag gick till min sömmerska för att fixa en klänning. Jag var tvungen att kliva ut ur provhytten så att hon kunde sätta fast nålarna. I butiken sitter tre damer och dricker kaffe, vänner till sömmerska. De frågade mig på grekiska var jag kommer ifrån. Jag sa Sverige. De frågade varför jag var i Grekland, jag sa att jag är gift mig med en grek. För att undvika för fler frågor, hoppade tillbaka jag går in i omklädningsrummet. Direkt börjar de prata om mig!!

"Jag tycker att hennes hår ser fejk blont ut" "Jag tycker tjejer med mörkt hår är mycket vackrare och  blondiner åldras snabbare ... Hennes hud är verkligen blek, det ser det inte bra ut. Jag förstår inte hur grekiska män gifter sig med utländska kvinnor ... "

Jag visste inte om jag ska skratta eller gråta. De visste ju jag att hörde dem - provhytten hade bara en tunn gardinen. Seriously irriterande :(


This blog is always super happy but now i am upset. i went to the seamstress to fix a dress. i had to step outside so that she could pin it and take it in. there were three ladies sitting inside the shop having coffee, friends of the seamstress lady. they asked me in greek where i was from. I said sweden. They asked why i was in greece, i said i married a greek. to avoid further questioning, I jumped back into the changing room which is just half a meter away, and close with the thin curtain. as soon as i do, the three ladies start to gossip about ME.

"I think her hair is fake blonde" "I think girls with dark hair are much prettier. Blondes age much quicker... Her skin is really pales, it doesn't look nice. I don't understand how Greek men marry foreign women..."

I didn't know if I should laugh or cry. They knew i heard them, it was just a thin curtain... seriously